Life, the universe and ... oh, whatever ...

Thursday, June 30, 2005

A couple of Norwegian poems

And, as promised, here are a couple of poems in Norwegian. For those of you who have just been to lazy to learn Norwegian so far, well, what can I say but; that's your loss!!! :-)

Kjærtegn
Og DU
Du gir meg en klem
smiler
"nå!" tenker du
nå er alt passert
alt lagt bak oss
Tror du virkelig
at
jeg er så dum?
at
jeg glemmer så fort?
at
jeg tilgir så lett?

Jeg klemmer igjen
smiler
hadde du
tatt deg tid
til å se ut av
din snevre verden
se øynene mine
hadde du
aldri smilt
aldri klemt meg
aldri trådd meg
så nær
nå!

Bilder
Noen bilder
vil ikke tegnes
slik jeg ser dem
fra innsiden

vil ikke føles
vil ikke males

ingen farger passer
formen er helt feil

bildet er bare mitt
vil ikke vises
for andre

0 Comments:

Post a Comment

<< Home